Continua la transformació del Port Olímpic amb una inversió acumulada de 28 milions d'euros

 

  • El Port Olímpic es transforma sota criteris de màxima sostenibilitat, accessibilitat i generació d’activitat econòmica de qualitat.

  • El nou pol d’economia blava esdevé una realitat després d’haver eliminat els antics locals d’oci nocturn, amb la creació de 250 llocs de treball en un espai de més de 7.800 m2.

  • La primera reforma serà un nou accés que connectarà directament el Passeig Marítim de Barcelona amb aquestes noves zones del Port Olímpic.

  • La nova urbanització de 9.000 m2 del Dic de Recer el converteix en un mirador de la ciutat al mar.

  • L’inici de les noves actuacions coincidirà amb la finalització de les obres marítimes que permetran recuperar la biodiversitat marina de la zona i alhora protegir el Port dels temporals.

El nou Port Olímpic avança en la seva transformació per esdevenir un punt de referència a la ciutat, convertint-lo en un espai més accessible per a la ciutadania i impulsar l’activitat econòmica, més zones de passeig, la recuperació del fons marí i un nou mirador cap al mar. Amb aquest nou impuls ja se suma una inversió de 28 milions d’euros des del passat febrer.

El nou accés d'un Port Olímpic més connectat a la ciutat

La primera acció de l’any 2020 va ser la recuperació dels 44 locals d’oci nocturn que hi havia al Moll de Mestral, aconseguint 13.000 m2 d’espai pel passeig i la pràctica de l’esport, que ha de convertir el Port Olímpic en un nou punt de trobada social i familiar a Barcelona.

Aquest pas és clau per iniciar ara una de les actuacions més significatives: la connexió directa del Port Olímpic amb la ciutat a través d’un nou accés des de l’Avinguda Litoral.

Aquest nou accés garanteix la permeabilitat de l’espai i elimina barreres i desnivells per generar una continuïtat amb el barri de Vila Olímpica i el propi Port Olímpic.

L’inici d’aquestes obres es preveu per al 2022 i suposa una inversió de 2,74 milions d’euros.

Nou accés al Port Olímpic pel Moll de Mestral

 

L'antic moll de l'oci nocturn es converteix en una icona de l'economia blava de la ciutat i de generació de nous llocs de treball de qualitat

Un dels pilars estratègics del Port Olímpic és el de promoure un nou model d’activitat econòmica centrat en l’economia blava i circular vinculada a l’àmbit marí, que faci compatible la conservació ambiental dels ecosistemes aquàtics amb el desenvolupament social i econòmic.

Aquest nou model comptarà amb una superfície prevista de 7.800 m2 i permetrà una activitat diària productiva, sostenible i innovadora que convertirà el Port Olímpic en un port viu els 365 dies de l’any, esdevenint així el primer pol d’activitat econòmica vinculada al mar.

A l’espai del Moll de Mestral, on s’ubicaven els locals d’oci nocturn, es destinarà una superfície de 4.000 m2 a empreses de nàutica popular, esport i innovació, així com es dedicarà un espai a la divulgació i economia circular.

Urbanització del Moll de Mestral

 

També s’oferiran diferents equipaments com una sala d’actes per a 150 persones i diversos espais annexes, que es dotaran d’un sistema innovador i sostenible de climatització que aprofitarà el gradient tèrmic amb l’aigua del mar.

Finalment al Moll de Mestral es construirà un nou passeig pensat per a l’estada i gaudi dels visitants, amb zones verdes i d’ombra, que provindrà de la instal·lació d’una gran pèrgola construïda amb materials sostenibles i de proximitat.

La resta d’espais destinats a l’economia blava estaran ubicats al Dic de Recer i Moll de Marina, on es distribuiran els 3.800 m2 restants.

Oficines Moll de Mestral

 

El nou mirador del mar de Barcelona

El Dic de Recer, que ja ha finalitzat les principals actuacions de protecció enfront els temporals i de recuperació de la biodiversitat del fons marí, també es transformarà en un gran mirador accessible i integrat a la ciutat.

A la part superior es preveu una nova reurbanització amb espais de passeig i d’estada que incorporarà una nova rampa i diferents escales. A la cota a nivell de mar s’adequaran els antics locals i pallols i s’oferiran diferents serveis propis de l’activitat nàutica.

Aquestes actuacions suposen un espai de gairebé 9.500 m2 i una inversió aproximada de 8,3M€

Urbanització del Dic de Recer al Port Olímpic de Barcelona

 

Reordenació dels amarradors: més seguretat i millor servei

El gener de 2021 es van iniciar les obres de millora del tren de fondeig del Port Olímpic per millorar la seguretat de les embarcacions i la comoditat dels usuaris i usuàries, ja que són uns elements que reben molt desgast amb el pas del temps degut a les inclemències meteorològiques i el pes de les embarcacions.

També s’ha canviat el sistema d’amarratge de guies, instal·lant-ne un de doble que facilita la col·locació del patró i evita enganxades entre les pròpies guies.

Aquestes obres d’adequació han permès que es dugui a terme la reordenació dels amarradors, per adaptar-ne l’amplitud i garantir les necessitats actuals de les mànegues dels vaixells. Així, s’ha reorganitzat la flota als molls de Marina, Mestral i Gregal per tipologia i segons les necessitats dels usuaris per millorar-ne la seguretat, comoditat i confort, oferint més espai a cada embarcació.

Reforma del tren de fondatge al Port Olímpic

 

Patrocinador